Button Folo di Sebelah Kanan Anda Ye :)
ieLa LaLa punye Story: BeRsoLeK MenGikuT eLeMeN DiRi

BeRsoLeK MenGikuT eLeMeN DiRi





Oke hari ni iela nak cite sikit berkenaan TIPS KECANTIKAN..ni untuk golongan wanita saje taw..bagi yang lelaki tuh..boleh jugak kalu nak bace..mane tau boleh kongsi-kongsi kat mak, akak, adek, mak sedara, nenek, jiran sebelah umah dan sbagainye..

Solekan ni kalau kite nk nampak lebih cantik, kite mesti pandai pilih warna2 yang sesuai dengan wajah kite berdasarkan KAREKTOR FIZIKAL dan SIFAT PERSONALITI DIRI..tak kire la bape pun usia kite dan byk mane pun kedutan yang ade pd muke kite ni..kalau solekan yang dipilih tepat..semua pun x jadi halangan.Jum tgk korg wnita jenis ape dan warne yg sesuai utk kulit korang :


1. WANITA API


Kalau kulit korg warne kekuning-kuningan, korang adalah WANITA API..untuk berfesyen..korg digalakkan pkai 'one piece shirt' dan bukan yg digabung-gabungkan..dalam solekan..korg sgt cantik jika mengutamakna rona yg dramatik..korg mesti JAUHI warna2 pastel, coklat pudar n semua kumpulan warne hijau dan biru..sebenarnye bkn la slh pun if korg pki warne2 ni..tp korg akn dlihat kurg 'umpph'..hehe..warne yg sgt sesuai dgn korg adlh warne plum dan ungu.

2.WANITA TANAH


Bg yg berkulit agak KECOKLATAN atau HITAM MANIS..korg sebenarnya sgt cntik mngenakan warne2 alam smulejadi macam warne kuning tua, hijau tua, oren ikan salmon n keemasan. Tp kecantikan WANITA TANAH ni blh jd hambar bile korg tampil ngan warne biru n klabu..Sbgai plihan warne laen x kesah la dlm solekan ataw pnampilan, korg2 ni sgt cun ah bile plih warne kecoklatan brbanding pink.

3.WANITA AIR


Golongan wanita air ni bese nye mmpunyai kulit pp merah jambu (ala2 pkai blusher gitu) n sangat brseri2..utk korg..solekan tu xperlu la keterlaluan sgt sbb ianya blh memadamkan terus kemanisan smulejadi wajah korg tu..dalam pmilihan fesyen..korg cntik bile pkai pkaian yg brwarne lembut cthnye gaun kembang berbunga kecik..dalam solekan..korg sesuai menggunakan warne sejuk tp elakkan warne2 metalik dan kuning kemerahan..dan sebagai TIPS TAMBAHAN..bedak tabur brwarne merah jambu BERKILAT sbagai HIGHLIGHT di wajah korg..

4.WANITA ANGIN


korg2 ni mmpunyai kompleksi kulit yg sgt ringan n cerah..wanita angin ni kulitnye putih n kadg2 tu cam pucat pun ade jugk..brkulit putih ni bkn brmakne smue warne korg blh pki..sbnrnye korg lah golongan yg paling BERISIKO dlm mmilih warne solekan ni..warne2 yg sesuai utk korg adlh warne pastel, putih, coklat muda n madu..korg mesti ELAKKAN warne yg terlalu terang n terlalu gelap..utk gincu bibir..korg blh pilih warne pic @ pengilat bibir warne merah.

Oke..tu saje yg iela nak kongsikan utk arini..ini hanyelah cadangan warne utk korg2..manela taukan pas bce korg amalkan tips ni..makin HOT korg ble d tmpt kerja, kampus, sekolah (ehh sekolah xboleh haa), shopping complex n sbagainye..

Skarang ni pun nk dkt raye kan..time braye nnti mestilah korg (yg gegurl ni) nk make up sane sini kann..yela raye skli je staun kan (x raye pun mlaram jugak)..hehe..oke la iela nk pi tidoq ni..lenguh da jari-jemari dok menaip nih..

As Salam ~





1 bebelan:

mr pot n mrs lat said...

blogwalking , jalan jalan , singgah singgah n bace entry kart sini . .
erm ,
jom terjah blog kami . .
ade new entry taw . .
cdey )':

Post a Comment